Monday, February 12, 2007

humor at the workplace

pagi around 900am, kota bahru..kursus ptk. kena present tajuk "laughing at the office." Buat kajian tentang laughing. Research done by Dr. William Fry. Kajian 30 tahun. When we laugh, stomach muscle will produce special chemical, nama dah tak ingat, which will improve the immune systems, reduce bp, increase intake of O2 to the brain. He stated that 30 minutes of laughing (even a fake one) is equivalled to 3 minutes of rowing exercise. Lepas ni tak fayah le...nak pi gim, or jogging ke kedai mamak tiap pagi....ketawa aje dah boleh bakar kalori. Endingnya... aku kasi satu jokes pasal orang merokok.

ceritanya begini...ada seorang kaki rokok, dia mati. kemudian dia dihantar ke syurga. sikit punya suka mamat ni dapat masuk syurga. tahule kat syurga macam-macam boleh minta... jadi dia sudah panggil penjaga syurga minta rokok. penjaga pun beri... lepas tu dia minta api nak hisap rokok. penjaga kat syurga api tak ada, kalau nak api rokok kena pergi ambik sendiri kat neraka. Aku rasa joke ni tak kelakar. sebab aku dah buat banyak kali. tapi orang lain aku tak tahu le...

lain-lain orang presentation pukul abis, seorang lecturer dari satu maktabtu, tak nengok texts, aku tak boleh le...cpu dah kaput. window pun pakai window lama bukan vista...power punya. tapi aku rasa seorang cikgutu, dia buat tajuk "public speaking." well researched. kalau aku tahu dia ada bahan sebegitu hebat, siang-siang aku nak menuntut ngan dia. perfect. tapi aku rasa, guideline yang aku buat untuk presentation aku kira-kira ok juga. Dua orang ustaz, not bad cakap dalam basa ingeris. kalau aku surah berucap dalam bahasa arab, macam mana le seksanya. mungkin keluar saubun, jum jum matun aje kot Seorang cikgu tu buat tajuk night market. yang aku suka sangat, dia cakap dia bercinta ngan isterinya kat pasar malam..siap love-love lagi. aku dengar lepas presentation balik terus trengganu nak jumpa bini. sayu aku.

malam ni prepare personal presentation. dia orang minta aku tolong set up komputer. aku ok aje...tapi tuhan aje yang tahu. 80% otak aku dok fikir pasal thesis aku yang masih tak siap...aduh saliha..bilale nak siap. salah pilih teory. androgi ni cuma assumption...kalau teori kan bagus, harap scuby dan duffy punya teori boleh tolong atau Margaret Driscoll...aduh saliha.

malam ni cadang nak buat discussion group discussion. tapi semua sibuk yang duduk%2

No comments: